Kancelaria prawna

Każdy początkujący adwokat, już na etapie studiów prawniczych snuje wizję posiadania własnej kancelarii. Do osiągnięcia tego celu konieczna będzie ciężka praca oraz ciągłe podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych. Droga do sukcesu może trwać nawet kilkanaście lat, trzeba więc wykazać się nie lada cierpliwością. Nie mając doświadczenia w prowadzeniu tego rodzaju przedsiębiorstwa, jakim jest kancelaria prawna, warto jest korzystać z doświadczeń swoich kolegów po fachu. Zdaniem wielu, na początku bardzo dobrze jest skorzystać z funkcjonujących już z powodzeniem modeli biznesowych opartych na strategii świadczenia usług z wybranych dziedzin prawa. Niektóre kancelarie prawne specjalizują się jedynie w sprawach dotyczących prawa rodzinnego, gospodarczego lub karnego. Warto również na początku ustalania swojego planu działania określić, czy zamierzamy świadczyć jedynie usługi skierowane do osób fizycznych, czy w zakresie naszej działalności znajdą się też podmioty gospodarcze. Forma funkcjonowania również powinna być przemyślana. Może ona przybrać postać spółki. Popularna jest forma prowadzenia działalności gospodarczej w formie spółki partnerskiej zawartej pomiędzy prawnikami. Na początku swojej działalności, radca prawny prowadzący swoją kancelarię powinien się skupić na zdobywaniu niewielkich zleceń, które pozwolą mu zdobywać uznanie klientów i liczyć na pozytywne rekomendacje. Wraz z rozwojem działalności kancelarii, należy pomyśleć o budowie profesjonalnego zespołu, który pozwoli na osiąganie większych zysków oraz do zwiększenia konkurencyjności kancelarii na rynku. Prawo posiada wiele dziedzin, dlatego konieczne jest zatrudnianie specjalistów z poszczególnych działów prawnych. W dobrze funkcjonującej kancelarii nie może zabraknąć miejsca nie tylko dla adwokatów, ale także radców prawnych oraz specjalistów z zakresu doradztwa podatkowego. Trzeba też nawiązać okazjonalną współpracę z rzecznikami patentowymi. Znajomość prawa nie powoduje automatycznie, że kancelaria zdobywa rozległe grono klientów. Umiejętność rozmawiania z nimi, przekazywania, tłumaczenia w przystępny sposób zawiłych terminów prawniczych jest niezbędny do budowy pozytywnego wizerunku kancelarii. Konieczna będzie też kampania marketingowa prowadzona przede wszystkim za pośrednictwem Internetu oraz portali społecznościowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *